Raggslafs!

Tänkte ju göra raggmunkar till middag. Jag undviker ju potatis, så jag tog kålrot istället. Jag undviker ju vetemjöl, så jag tog mandelmjöl istället. Jag gillar lök, så jag hällde i hackad lök i smeten. Jag undviker förresten mjölk också, så jag tog grädde istället. Jag tog lite psylliumfrömjöl som bindemedel också. Vad jag vill säga är … att det hela alltså var ett stort experiment. Och, som det ibland blir när man experimenterar, så blev det inte perfekt. T.ex. gick det inte att få till pannkakor av receptet ovan. Smeten var för spröd, och resultatet liknande raggslafs snarare än lågkolhydratsraggmunkar. Receptet kan således bara bli bättre! Men själva smaken var det definitivt inget fel på, påminde om rösti och var hur gott som helst med lingon! Så, resten av smeten fick bli typ lågkolhydratsrösti.

20130617-201801.jpg

20130617-201848.jpg

20130617-201859.jpg

Kommentera

