Månadens skörd – min nya favorittidning!

Jag vet inte hur länge ICA gett ut den här tidningen. Jag upptäckte den först förra månaden och blev riktigt imponerad. Nu har ett nytt nummer kommit ut och finns att hämta gratis vid fruktdisken. I detta nummer läser jag om att ICA sedan början av året börjat sälja ekologiska äpplen och päron i lösvikt – och att försäljningen av ekologiska äpplen sedan dess ökat med 600%! Vilken positiv utveckling! Jag läser också om några av nyheterna som kommer introduceras i grönsaksdisken under hösten – wasabiruccola, jättepaprikan Lamuyo och extra stor kiwi! Spännade! Jag läser vidare att ICA nyligen börjat sälja skalad physalis och att det blivit stor succé! Istället för torkade grågula blad ser man nu istället dessa vackra små oranga bollar! Och i september kommer ICA börja sälja apachepotatisen som just nu börjat odlas i Närke. Smaken beskrivs som smörig och krämig och med en ton av grön sparris. Det är en röd liten potatis med vita fläckar. Det är en av de äldsta potatissorterna och härstammar från Peru. Jag undviker potatis som verkligen inte är low carb, men jag tycker om mångfald! ICA tipsar även om hur man gör egen vattenmelonglass (inget tillsatt socker eller sötningsmedel)! Och kan någon gissa vad Crimson Sweet, Sugar Baby, Early Star, Dulce Maravilla, Precious Petite, Fashion, Style, Fenway, Queens of Heart, Romalinda, Baba och Boston är för något? Jo, det är olika vattenmelonssorter!

Vill slutligen bjuda på lite helt sann grönsaksmatte:

20120811-001623.jpg

Kommentera

