Kokosnötsmjöl (vs. vetemjöl)

Kokosnötsmjöl 4% kolhydrater. Vetemjöl 70% kolhydrater. Den förstnämnda ger stabilt blodsocker, den andra ger en blodsockertopp (med påföljande blodsockerfall). Med detta följer även en insulinutsöndring, en liten sådan efter intag av kokosnötsmjöl, en betydligt större vid intag av vetemjöl. Insulinutsöndringen är det som påverkar vikten.
Kokosnötsmjöl finns inte på Konsum och ICA, men i lite mindre butiker såsom t.ex. Cajsa Warg på Södermalm, går också att beställa på nätet! Det är betydligt dyrare än vetemjöl, men å andra sidan krävsmindre mängd kokosnötsmjöl för att ersätta vetemjölet då det beter sig annorlunda.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s